20 Ekim 2013 Pazar

KÖFTELİ YELPAZE PATATES





Uzun bir aradan sonra merhabalar efenim :) Çokk eski bloggerci olmama rağmen nedense blog yazmaya bir üşenir oldum ki sormayın a dostlar :) 2007 yılından itibaren blog yazarıyım,günlük tarzı bir blogum vardı dört yıl kadar o blogumu düzenli yazdım ne zamn ki çalışmaya başladım artık blogumu ihmal etttiğimi gördüm dedim ki en azından yemek blogu açayımda bir şekilde uzak kalmayayım sevdiğim blog caamiasından :) Derken facebook da yemek sayfası açtım baktım ki orası daha kolay geldi tarifi yayınlayıp çıktım bir senedir sayfam yüzünden bu bloguma da ihmal ettim ama artık yazma kararı aldım inş uzun sürdürürüm :)Sayfama bakmak isteynler sadece bir tık yapmanız yeterli buyrun efem MutfakKeyfi  
Gelelim tarifimize  bu tarifi sevgili cahide jibek arkadaşımızın sayfasında görünce yapmalıyım dedirten tarfilerin den biriydi ve iyi ki yapmışım dedim sonunda lezzetti bildiğimiz patates köfte fakat görüntüsü sunumu çok şık bana göre, anlatması benden yapması sizden hadi bakalım yapacak arkadaşlara kolay gelsin şimdiden :) ve afiyet olsun 


MALZEMELER
6 adet orta boy patates
250 gr. az yağlı kıyma
1 soğan
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı kekik
Yarım demet maydanoz
1 yemek kaşığı galeta unu
Tuz

SOSU:
2 orta boy domates
1 yemek kaşığı biber salçası
Yarım çay bardağı zeytinyağı
2 diş sarımsak
1 çay kaşığı kekik
tuz
2 bardak su

HAZIRLANIŞI:
Öncelikle patatesleri yıkayıp kabuklarını soyuyoruz.
Patatesleri eninden istediğimiz aralıklarla kesiyoruz ama patateslerin tamamen kesilmemesine dikkat ediyoruz.

Patatesleri derin bir kaba alıp üzerine kaynatılmış sıcak su döküyoruz ve yumuşamaları için köfteyi hazırlayana kadar bekletiyoruz.

Köfte harcını yoğuruyoruz
Patatesleri sudan çıkarıyoruz.suda bekletmemizin amacı aralarına köfteleri yerleştirirken kırılmasınlar.
Köfte harcından küçük parçalar alıp patateslerin kesik aralarına sıkıştırıyoruz. Bıçağın tersiyle de bastırıyoruz rahat girsin diye çünkü bu kısmı biraz oyalayıcı.

Sos için su haricindeki bütün malzemeleri robottan geçirip ve üzerine suyu ilave edip karıştırıyoruz.
Bu sosu patateslerin üzerine döküyoruz
Üzerini folyo ile kapatıp 200 derecelik fırına koyuyoruz.
Yaklaşık bir saat pişen yemeğin üzerini açıp 10 dakika daha kızarması için bekletip ve fırından alıyoruz.



6 yorum:

  1. Salı gününün yemeği şimdiden belli oldu,teşekkürler Mukocumcum.Yedikten sonra da ayrı bir yorum yazarım inşallah.En kısa zamanda başka paylaşımlarında da yorumlaşmak dileğiyle Gebze'den selamlar sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hanifecimcimm (buda güzel oldu bak :) ) salı günü geçti yaptın mı beğnedin mi :) yorumu bekliyorum ? inşş canımm devam dicemm bu sefer bakalım ne kadar gidecek :) sevgiler izmitten gebzeyeeee :)

      Sil
  2. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım ellerine sağlık...sunumda cok güzel..sayfama elıyorum.takıpcınım..bende beklerım sayfama..sevgılerımı bırzakıyorum...

    YanıtlaSil
  3. teşekkür ederim pınarcım sağolasın :) tabiki hatta hemen geliyourm benden de sevgiler :9

    YanıtlaSil
  4. Çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil