20 Ekim 2010 Çarşamba

ÇARŞAF BÖREĞİ



Evvettt nasılsınız bakalım ben gayet iyiyim çok şükür ,şu anda diyetisyen ve akupunktur arayışı içindeyim kilo vermem gerekli ve bunu ciddi bir şekilde yapmam gerekli ve doğru olan neyse ona karar verebilirm inş.Şimdilik akupunktur + diyetisyen ve tabi spor olarak düşünüyorum bakalım şimdilik böyle hele bir kesin başlayalım ne kadar sürede ne kadar kilo verdiğimi de paylaşırım artık.
Kursiyerlerimin bir çoğu ilk eteklerini bitirdiler  bazılarında ikinci etekler bitmek üzere her şey yolunda çok şükür işte böyle bendeki havadisler kısaca bu kadar:)

Fotoğraflarını gördüğünüz çarşaf böreğini Bursa'da ki arkadaşım(aslında eşimin akrabası olur ama o kadarr uzak bir akrabaki,arkadaşım diyorum ben çünkü gerçeketen çok iyi iki arkadaşız) Sevgi yapmıştı,yazın ona gittiğimde hemde gecenin bir yarısı sırf oğlum Ömer istediği ve çok sevdği için yapmıştı sağolsun.Piştiğinde gecenin saat dördüydü ve biz sıcak sıcak yemiştik:)






İÇİNDEKİLER:

 su
un
kıyma
patlıcan
soğan
sıvı yağ
tuz


HAZIRLANIŞI:


Su ve un ile kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğurulur ve yarım saat dinlenmeye bırakılır.Hamur dinlendirilirken,soğan doğranır ve kavrulur içine küp küp doğranan patlıcanlar ilave edilir ve sonrada kıyma eklenir ve tuzuda ilave edilip iyice pişirilir.Dinlendirilen hamur eşit şekilde 12 adet olmak üzere parçalanarak
merdane yardımı ile küçük yuvarlaklar yapılır ve açılan hamurlar yağlanarak üçer adet üst üste konularak tekrar yarım saat dinlendirilir.Daha sonra masanın üzerine örtülen bu börek için özellikle hazır tutlan bir örtü serilir ve üçlü olan bir yuvarlak hamur alınır ve her yanından eşit şekilde çekilerek hamurun incelmesi sağlanır iyice incelen hamurun içine hazırlanan iç dökülür ve her iki yandan örtü kaldırılarak incelen hamur yuvarlanır ve tepsiye konulur.Diğer hamurlarada aynı işlem uygulanır ve üzerien yağ sürülerek fırında pişirilir.Piştikten sonra üzerien treyağ sürülür ve AFİYETTT OLSUNNNN:)





17 Ekim 2010 Pazar

Kırmızı biberli patates rulosu



Merhaba yine salata tarifim var gerçi bilindik bir salata ama sunum değişik ve şık...Rahatsız olduğumu yazmıştım bir önceki postta pataloji sonucu çok iyi çıkmadı  ve kesin kilo vermem gerekli birde artık ömür boyu ilaç kullanıcam:( Dualarınıza ihtiyacım var benide unutmaz iseniz Allah razı olsun derim daha ne diyim...
İş hayatı başladı gümbür gümbür hemde kırk öğrencim var ve iki ayrı guruptalar, herbirine yetişmek biraz zor olsada yetişiyorum ama yoruluyorum çok fazla şu sıra,düzene girecek ama sabır ve sonuç şimdiden güzel oluyor etekler bitmek üzere,hiç bilmeyenlerin etek diktikleirni görmek guru verici benim için...Tabi daha etek başalangıç neler dikecekler neler:)
Geçelim tarifimize...



İÇİNDEKİLER:
Patates
taze soğan
maydanoz
taze nane
kuru nane
karabiber
pul biberi
sıvı yağ
limon
kırmızı biber

HAZIRLANIŞI:

Önce kırmızı biberler yıkanır ve olduğu gibi fırına verilerek pörpülenmesi sağlanır.O arada patataseler haşlanır soğutulur verendelenir,içine tüm malzemler eklenerek karıştırlır.Aslında bildiğiniz patates salatası bu fakat rendelenmiş patatesler tek farkı bu.Kırmızıbiberler pörpülendikten sonra kapalı bir tencerede bekletilir ve tohumları çıkarılır sonrada kabuğu soyulur ,buradaki püf nokta biberi tüm olarak temizlemek.Sonra biberlerin içine hazırladığımız patatesli harç doldurulur ve dolapta bekletilir.Ben akşamdan yapıp sabah kesiyorum.Soğuyan biberler servis zamanı ince dilimler halinde kesilerek servis yapılır...Afiyet olsun.


9 Ekim 2010 Cumartesi

TAVUKLU ŞEHRİYE PİLAVI




Merhaba,ara verdim biraz daha doğrusu ara vermek zorunda kaldım.Ufak bir rahatsızlık geçirdim derken geçtiğimiz pazartesi iş başı yaptım yoğunluktan blogu güncelleyemedim açıkçası yorgun olduğum için çok da canım istemedi.İşte böyle işin temposuna alıştım mı buda gelir geçer ve eskisi gibi sık sık güncellerim inşallah blogumu.
Bu pilavımızı ister sıcak olarak sulu yemeklerin yanında servis edebilirsiniz,isterseniz soğuk olarak davet sofralarında salata niyetine servis yapabilirsiniz.Her iki türlüde çok güzel oluyor...



İÇİNDEKİLER:

Bir paket şehriye
üç büyük havuç
bir adet tavuk göğsü
sıvı yağ
tuz
su

HAZIRLANIŞI:

Öncelikle şehriyeler kızgın yağda kızarana dek kavrulur,ardından
şehriyelerin üzerini geçecek kadar sıcak su ilave edilir.Ayrı bir yerde rendelenen havuçlar çok az yağda sote(kavurulur) edilir ve yine pişirilen tavuk göğsü didiklenerek pişen şehriyenin içine konularak şehriyeler pişmeye bırakılır.(pilav gibi pişirilir ölçüler size kalmış,yada göz kararı).
İster sıcak ,isterseniz soğuk olarak servis edilir...AFİYET OLSUN.

27 Eylül 2010 Pazartesi

KOLAY SU BÖREĞİ



Merhaba, yeni bir hafta başı herkese hayırlı olsun bakalım.Çok güzel bir hafta sonundan sonra dianmik bir şeklide yeni bir haftaya başlıyorum.Oğlum şehir dışında okuduğu ve futbol oynadığı için bayramdan itibaren yoktu ve bu hafta sonu bizimleydi,özlemişiz birbirimizi yani ben çok özledim zaten de oğluşumda özlemiş kardeşini kardeşi onu :( Hakkında hayırlısı olur inş daha on yedisine yeni girdi ve başka şehirde tek başına Rabbm yardımcısı olsun inş.İstediği ve sevdiği yemekler hazırlandı tabiki dünde aneannesi boşnak böreği yaptı bayılır zaten :)Kısacası güzel bir hafta sonuydu çünkü oğlum yanımdayı daha ne olsun dimi ama:)

Geçelim bu günki tarifimize,kolay su böreği ,yiyenler gerçekten su böreği yediklerini sanıyorlar bir kaç kişiyi böyle kandırdım hatta  'oo ne güzel su böreği yapıyorsun' larla karşılaştım sonrasında doğruyu öğrendikleirnde hele birde yapılışınında bu kadar kolay olduğunu öğrenince daha bir şaşırıyorlar işte böyleeee evett hadi hadi bakalım tarifimizi yazalım...




İÇİNDEKİLER:
5 Yufka
5 yumurta sarısı
2 su bardağı su

İÇİ İÇİN:

rendelenmiş kaşar peyniri
rendelenmiş peynir
lor peyniri
maydanoz


HAZIRLANIŞI:

Yumurta sarıları ve su çırpılır yağlanan fırın tepsisine ilk yufka serilir kenarları kesilmez dışarda kalır,sonrasında diğer yufkadan bir parça koparılarak yumurtalı su karışımına sokup çıkarılır ve tepsiye konulur düzgün olmasına gerek yok öylesine bırakılır ve bir yufka bu şekilde tepsiye konulur.Sırasıyla içine kaşar peyniri,peynir, lor peyniri ve maydonoz serpiştirilir.sonra diğer yufklar bitene dek aynı işlem uygulanır.Tepsinin dışına sarkan yufkayı tepsinin içine alarak öteki yufkanın üzeri kapatılır,ve kalan yumurta su karışımından çok olmamak üzere en üste dökülür ve kızgın fırında pişirilir.AFİYET OLSUNNNNN:)


24 Eylül 2010 Cuma

ŞEFTALİ SUYU-BİSKÜVİ TATLISI



Merhaba,nasılsınız arkadaşlar ben iyiyim çok şükür:)İşime başlamadan evvel son gezmelerimi yapıyorum, rahat rahat pc keyfi yapıyorum ve tatilin son günlerinin tadını çıkarıyorum ancak gerçekten işimide özledim ...

İşte böyle bu postta iki tarifim var size şeftali mevsimi geçmeden deneyin derim gerçekten aroması, görünümü, lezzeti ile süper bir meyve suyu oldu...Yanında da o sıcak günlerde bir arkadaşımda yediğim ve eve gelip hemen denediğim çok ama çok basit bir bisküvi tatlım var anında olabilen herkesin yapabileceği hatta mutfakta hiç bilgisi olmayanların bile yapabileceği ama yerken asla bisküvi olduğunun anlaşılmayacağı pasta yiyormuş hissine kapılacağınız bir tarif...Geçelim yapılışlarına şimdiden afiyet olsun efenim:)


ŞEFTALİ SUYU

İÇİNDEKİLER:

3-4 şeftali
şeker
su

HAZIRLANIŞI:

Şeftalilerin kabukları soyulur ve küp küp doğranır içine su ve şeker ilave edilerek kaynatılır ve piştikten sonra blendırdan geçirilir ve soğuyunca afiyetlen içilir...




BİSKÜVİ TATLISI

İÇİNDEKİLER:

dört paket kakolu pötibör bisküvi
bir kutu krem şanti (iki poşet)
süt
çikolata sosu

HAZIRLANIŞI:

Krem şanti hazırlanır ve buzdolabında biraz bekletilir. Bisküviler soğuk süte batırılarak borcama dizilir üzerine krem şanti dökülür ve bu işlem bisküviler bitene dek uygulanır.en üstede çikolata sosu hazırlanarak dökülüp soğumaya bırakılır,soğuyunca servis edilir...

20 Eylül 2010 Pazartesi

BAKLAVA VE YARIŞMA




Evet yeni bir hafta, yeni başlangıçlar ve okul dönemi herkes için hayırlı olsun yeni eğitim öğretim yılı.Çok şükür düzenli bir yaşama başlıyoruz okul tatil diye akşmaları yatmak bilmeyen küçük oluşum dün gece çok şükür vaktinde yattı ,ohh bee seveyim düzenli hayatı:)
Şimcik bayramdan yeni çıktık nedir bu baklava tarifi demeyin emi,bayram üzeri bilgisayarımın problemli olması sebebi ile yayınlayamadığım baklava tarifim ile karşınızdayım sayın okur:) İyikide yayınlayamamışım herşeyde bir hayır var demi  bu yarışmaya katılmak kısmetmiş:)
hamaratabla nın düzenledigi 'Tatlı Yiyelim Tatlı Yarışalım' yarışmasına baklava tarifim ile katılıyorum oy vermek çok basit tarifimin altındaki beğene tıklamanız yeterli destkeleriniz için şimdiden çok teşekkür ederim.



İÇİNDEKİLER:

• 1 su bardağı sıvıyağ
• 1 su bardağı süt
• 3 adet yumurta
• ½ çay bardağı sirke
• Tuz
• Aldığı kadar un
• 1 paket nişasta
• 400 gr ceviz
• ½ paket margarin
• 250 gr tereyağı

ŞERBETİ:

• 1,5 kg şeker
• 1,5 litreden 1 bardak fazla su

HAZIRLANIŞI:

Hamur malzemelerinden yumuşak bir hamur yoğurun ve yarım saat dinlendirin. Cevizleri rondodan geçirin ve hazırladığınız hamuru dört parçaya bölün. Her bir bezeden ceviz büyüklüğünde 15 beze çıkarın. Ceviz büyüklüğündeki bezelerin üzerlerine nişasta dökerek büyütün. 15 bezeyi üst üste dizin ve merdane yardımı ile tepsi büyüklüğünde tekrar açarak büyütün. Üzerine ceviz içi serpin ve diğer bezelere de aynı işlemi uygulayın. Tüm bezeler bitince istenilen şekilde kesin ve üzerine terayağı ve margarin eritip dökün. 175 C’ye ayarlı fırında pişirin ve soğumaya bırakın. Şerbeti için suyu ve şekeri kısık ateşte yaklaşık 1 saat kadar kaynatın ve soğuk hamurların üzerine dökün.

18 Eylül 2010 Cumartesi

SEMİZOTU SALATASI VE OKULA YARDIM ETKİNLİĞİ



Ramazanda eşimin sürekli bişeyler araşı içinde olması sayesinde bu güzel lezzeti keşfettim.Açıkçası eşim sayeseinde çok fazla değişik lezzetleri yapamıyorum çünkü her seferinde bişiler demesi canımı sıkıyor,neyse ramazanda aşeren kadınlar:P gibi herşeyden canın istemesi sonucu pazardan semizotu alıp gelmiş ve evimize ilk kez girdi semizotu ben yemeğini çok severim annemde yerim sadece evde pişirmem hiç çünkü yenmiyor.Salatasını nasıl yaparım diye araştrma içine girdim tabii duymuştum ama biraz küçük çaplı araştırma yapınca ufukmutfakta isimli blog arkadaşımızda buldum aklıma yatan tarifi ve yaptım o gün bugundür sürekli yapar oldum çok sevdik biz bizim gibi denemeyen birileri varsa mutlaka deneyim derim heleki sarmsaklı yoğurdu seviyorsanız tam size göre bir lezzet.

Oldukça basit ve pratik. Tek püf noktası semizotunun çok iyi yıkanmış ve suyunun da çok iyi süzülmüş olması.Semizotunun yapraklarını sapından ayırıp, yaprakları süzgeçte bol su altında yıkadıktan sonra, bol sirkeli suda yarım saat kadar bekletip, suyunu süzün ve kurutun geçelim tarifimize:
İÇİNDEKİLER:



*1 demet semizotu,
*1 çorba kasesi kadar yoğurt,
*1 diş dövülmüş sarımsak,
*tuz,pulpiber
*1 çorba kaşığı mayonez( arzunuza bağlı, eklemeyebilirsiniz de)
*Zeytinyağı,



HAZIRLANIŞI:



Semizotunu iyice yıkayıp, süzdükten sonra, yoğurt, sarımsak, mayonez ve tuz ilavesi ile iyice karıştırıyoruz. Bu aşamada yoğurt miktarını da kendinize göre artırabilir veya azaltabilirsiniz. Karışımı servis tabağına alıp, üstüne damla damla şeklinde zeytinyağı serpin ve pulbiber serperek servis yapın.Afiyet olsun
 
 
 
Facebookta bir arkadaşımın içinde bulunduğu Minik-Gamzeler isimli gurup yaptıkları etkinlikler içinde bir okula ihityaçları olduğunu söyleyince bizim burada Derince'nin bir köy okulu İshakçılar Köyü İlköğretim okulunu söyledim ve orayla irtibata geçtiler ve etkinliği başlattılar,eğer sizde küçük bir katkınızın olmasını isterseniz o küçük yüzlerdeki gülümsemede pay sahibi olmak isterseniz iletişme geçebilirsiniz...
 
 
Sevgili dostlar; Hiç bir dernek, vakıf, partiye bağlılığımız olmadan sadece hayırseverler olarak 3 senedir bayram öncesinde ihtiyacı olan çocukları araştırıp kıyafet ihtiyaçlarını karşılıyorduk.. Bu güne kadar her hangi bir kuruluşa bağlılığımız olmaması hasebiyle nakit para kabul etmedik..Geçtiğimiz Ramazan bayramında 6. etkinliğimizi düzenlemenin mutluluğu içerisindeyiz..


Fakat yeni tanıdığımız dostlarımızın yoğun ilgisinden do...layı yeni bir etkinlik yapma ihtiyacı hissettik..Bu güne kadar etkinliklerimize katılanlar nasıl bir atmosferde gerçekleştirdiğimizi bilirler..


Yeni projemiz İzmitteki İshakçılar İlköğretim okulundaki ihtiyaç sahibi yavrularımız için olacaktır..Orada toplam 540 tane yavrumuz var biz ilk etapta 200 yavrumuzun okul ihtiyaçlarını üstlendik..Eğer siz hayırseverlerimizin yardımı olursa bunu 540'a çıkarma düşüncesindeyiz..






Maddi yardımda bulunmak isteyen hayır severlerimiz;


1 - Yavrularımızdan seçtiklerini bize bildirsinler..
2 - İletişim bilgilerini bize ulaştırsınlar.
3 - Listedeki malzemeleri eksiksiz bize 30 Eylül tarihine kadar ulaştırsınlar..
4 - Organizasyon giderlerine yardım etmek isteyenler özelden mesaj atabilirler..


Not: Ulaşım konusunda açıklama yapılacaktır..Ücreti mukabilinde otobüs tutulma imkanı olabilir aksi durumda herkes kendi imkanlarıyla eokula gidecektir..Tarihte her hangi bir değişiklik olursa size bildireceğiz..


Bir çocuk için alınması gereken ihtiyaçlar;


1 - 3 adet çizgili defter
2 - 2 adet kareli defter
3 - 2 adet güzel yazı defter
4 - 2 adet orta boy resim defteri
5 - Not defteri
6 - Pastel boya
7 - Kuru boya
8 - Sulu boya
9 - Kalemler (kırmızı,kurşun)
10 - Silgi
11 - Cetvel takımı,pergel,okuma kitapları,makas,yapıştırıcı,elişi kağıdı vs..
12 - Çanta


İletişim: Ahmed Faruk Subaşı - Büşra Karahan Çıtır - Ciha Şanlımeşhur


0532 201 87 94


.Acilen prokeksiyon makinesi ve fotokopi kağıdı Okulun ihtiyaçları...öğrenci adedi 545 lakin bu sayıdan 70 tanesi 1 ve 2. sınıf,45 tane de anaokulu örencisi ihtiyaç sahibi miniklerimiz...Sadece bu öğrencilerimize mont,bot yardımı yapılacaktır...Diğer tüm öğrencilere kırtasiye yardımı yapılacaktır bilginize......Öğrencilerin isimlerini yayınlamayı doğru bulmadığımızdan yayınlamayacağız liste hazırlanıyor ...

13 Eylül 2010 Pazartesi

Dondurma pastası



Merhaba arkadaşlar görüşmeyeli iyisinizdir inşallah?Benim pc de problemim vardı bayram öncesi hallettim ancak fakat iş güçten blogu güncelleyemedim, aslında hazırda çok güzel baklava tarifim de vardı ama ilerleyen günlerde inşş paylaşırım sizinle.
Bayramın üçüncü günü internetten tanıştığım çok sevdiğim iki arkadaşım bendeydi yukardaki tatlı onlar için yapılan hazılıklardan biri sadece.Teyzemde yedim bayramda bayıldım,dondurma yiyorum sandım ben:) Hemen çok özel misafilerim için yaptım bende.Ancak buzluktan biraz erken çıkardım galiba ki erimeye başlamıştı ikram sırasında,buzluktan en çok yarım saat önce çıkarılırsa iyi olur.Geçelim tarifime afiyet bal şeker olsun efenim:)


İÇİNDEKİLER:

250 gr terayağ
250 gr pudra şekeri
bir kutu sade krem şanti
iki su bardağı süt
bir yumurta
bir vanilya
bir paket bebe bisküvisi
damla çikolata
şeftali
vişne
böğürtlen
armut
kivi
çilek

HAZIRLANIŞI:

Tereyağı önce beş dakika mikserle çırpılır,ardından pudra şekeri ilave edilir ve çırpmaya deva edilir köpürene dek çırpılır.
Sonra içine yumurta ve vanilya eklenir çırpılmaya devam edilir.Ayrı bir yerde iki bardak süt ile hazırlanan iki poşet krem şanti içine eklenerek çırpmaya devam edilir.
Bebe bisküvileri küçük küçük kırılır,evde olan ne varsa hangi meyvelerden içine eklenir minik bir şekilde doğranarak.Damla çikolatada eklenip hazırlanan karışımın içine dökülerek tüm malzemeler karıştırlıp kalıba veya borcama  dökülerek buzluğa konulur.Servisten yarım saat önce çıkarılması tavsiye edilir.

30 Ağustos 2010 Pazartesi

EKMEK MANTISI



Merhaba,günün anlam ve önemine binayen 30 Ağustos Zafer bayramımız kutlu olsun.EKMEK MANTISINI sevgili arkadaşım hunerlieller de gördüm ve çok beğendim hemen denemeleyim diyerek kolları sıvadım:)Eğer bu siteyi görmemiş varsa gidin bakım derim lakin çok güzel tarifler var,arkadaşıma buradan da çok teşekkür ediyorum...
Ramazan olması dolayısı ile herkesde olduğu gibi bizim evde de bayat ekmek çok oluyor,gerçi ben hiç bir şey yapamasam buharlatp tazecik olmasını sağlayıp öylede olsa yenilmesini sağlıyorum,ama bu tarifde değişik gelince denedim ve çok beğendik biz,zaten işin içine sarımsaklı yoğurt girince ne olursa yedirir bence sizce?



İÇİNDEKİLER



1 adet bayatlamış bütün ekmek
1 yumurta
1 yemek kaşığı Galeta unu veya normal un
5-6 dal ince kıyılmış Maydanoz
tuz,karabiber
2 bardak et suyu veya tavuk suyu
2 adet orta boy soğan
2 yemek kaşığı sıvı yağ


HAZIRLANIŞI:
 
Bir tencereye 2 su bardağı (büyükçe bir su bardağı olmalı) suyu koyup ateşe koyalım ve kaynamaya başlayınca içine 2 adet tavuk bulyonu bırakalım iyice kaynama olunca ateşi hafife alıp kaynamaya devam ettirelim.Diğer tarafta bir adet bayat ekmeği Robottan geçirerek derince bir kabın içine alalım bir adet yumurtayı,bir kaşık Galeta ununu,,tuz,karabiberi ve yağda sotelenmiş 2 adet soğanı,maydanozu da katarak iyice yoğuralım.Yoğurma işleminden sonra yuvarlak köfteler yapıp kaynıyan et suyumuza ilave edelim.5 dakika kaynıyan köfteleri bir süzgeç yardımı ile servis tabağına alıp üzerine sarımsaklı yoğurt döküp tereyağında erittiğimiz salça,pul biber,naneli karışımıda yoğurdun üzerine gezdirerek servis edelim.Afiyet olsun.

27 Ağustos 2010 Cuma

Vişneli Etimek Tatlısı


Merhaba,nasılınız arkadaşlar afiyettesinizdir inşallah?Çok ama çokkk sıcak günleride geride bırakıyoruz yavaş yavaş,çok şükür akşamları artık terleme gibi bir olayım kalmadı,bu harika duyguyu özlemişim.Hatta geçen akşam annemlerin balkonunda oturuken gece üşüdüğümü hissettim,amann Allahım ben üşümeyi özlemişim deyince bir gülme koptu sormayın gitsin ,güldüler bana olsun ama cidden özlemişim ya üşümeyide:)
O sıcak günlerden birinde bu tatlıyı yaptım,fikirde beyhan'cığımın forumu olan kadinca da birlikte pişirelim bölümünde sevgili beyhanın yapması ile oluştu,beyhan irmik tatlısı yaptı ben biraz değişiğini yaptım ve sonuç güzel mayhoş bir tatlı oldu ,o sıcak günlerde içimizi ferahlatan bir tatlı oldu.
Ama bir tavsiye: bir daha yaptığımda etimeği şerbetlerken içine vişne suyu dökmiyeceğim lakin bizim evde çocuklar çok severek yemediler onlar daha tatlı olmasını tercih ettiler...İşte böyle geçelim tarifimize yapacak olanlara şimdidden afiyet olsun efenim,bir sonraki tarifimde görüşmek üzere hoşça ve esen kalın:)




İÇİNDEKİLER:


10 adet tuzsuz etimek


KREMASI:


4 su bardağı süt
1 su bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı irmik
2 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı un
50 gram margarin
1 paket vanilin

ŞERBETİ:


1 su bardağı su
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı vişne suyu


HAZIRLANIŞI:


İlk olarak etimeklerimizi uygun büyüklükteki hafif derin bir kaba dizelim.
Daha sonra şerbetimizi hazırlayalım.
Bunun için 1 su bardağı toz şekeri kalın tabanlı bir çelik tencereye koyup ocağa yerleştirelim.
Hiç su ilave etmeden şeker tamamen karamelize oluncaya kadar arasıra karıştıralım.
Daha sonra yavaş yavaş bir su bardağı suyu ekleyelim.
Bu aşamada çok fazla sıçradığını bilmenizde fayda var.
Ayrıca bu aşamada karamelleşen şekerler topaklanabiliyor, çok seri karıştırmak ve ocağı bir müddet daha
açık tutmak gerekiyor.
Daha sonra bu şerbetin içine vişne suyunu da ekleyelim ve etimeklerin üzerine dökelim.
Etimekler şerbetini çekerken kremayı hazırlayalım.
4 su bardağı soğuk sütün içine un, nişasta ve irmiği ilave edip karıştıralım.
Şekeri de ilave edip ocağa alalım.
Sürekli karıştırarak kısık ateşte koyulaşıncaya kadar pişirelim.
Koyulaşmaya başlayınca margerini ve vanilini ilave edelim.
Kaynayınca ocaktan alalım.
Eğer pütürlü bir görünümü varsa mikserden geçirelim ve şerbetli etimeklerin üzerine dökelim.
Daha sonra pişrilien kremayı etimeklerin üzerine dökelim.Ayrı bir yerde bir küçük kutu vişnesyuna bir kaşık nişsata ekleyip katılaşana dek pişirel,m ve en üstede bu sosu döküp doğru buzdolabına....


tarifim bu siteden alıntıdır...http://www.mailce.com/visneli-etimet-tatlisi-nasil-yapilir.html


25 Ağustos 2010 Çarşamba

SULU KÖFTE



Merhabalar, nasılsınız bakalaım cümleden iyisinizdir inşallah? Bu sıcaklarda nası olacak uzun günlerde nasıl dayanacağız susuzluğa, açlığa derken rabbim nasılda veriyor kolayını,yeterki oruç tutmak iste,yarıladık bile on beş gün oldu bir bakmışız ki bayram gelmiş,ardından kış gelmiş ,ömürlerde böyle tükenmiyor mu?Rabbim tüm yaşamımızı ona layık bir kul olarak yaşamamızı nasip etsin inşallah...
Bu gün ki tarifim SULU KÖFTE yörelere göre değişir sanırım ve her kişinin yapması dağa değişik terbiyelisi var mesela salçasızı var ama ben bu şeklini tercih ediyorum ve çocuklar tarafından da çok severek tüketiliyor bizim evde bir tek eşim sevmez:)








İÇİNDEKİLER:

soğan
pirinç
tuz
maydanoz
patates
havuç
sıvı yağ
salça
un
kıyma
nane
karabiber


 
HAZIRLANIŞI:


Kıymanın içine soğan, nane,maydanoz, karabiber, tuz ve pirinç eklnerek köfte hamuru yoğrulur.Yoğrulan köfte hamurundan misket büyüklüğünde yuvarlak köfteler yapılır.
İçine un serilmiş bir tepsinin içine atılır ve köfteler una bulanır.
Tencerede yağ ve salçamızı yakıp kaynamış suyumuzu ilave ederiz,içine köftelerimizi ve ayrı bir yerde küp küp doğradığımız patetes ve havuçlarımız da ilave edip pişirmeye bırakırız.

Afiyet olsun...


23 Ağustos 2010 Pazartesi

KAYGANA



Merhaba bu tarifimiz sahurda kahvaltıyı tercih edenlere alternatif olacağını düşündüğüm KAYGANA ...Bildiğimiz krep yada başka bir deyişle akıtmaya çok benzer bir tarif içindeki malzemeler biraz daha farklı sadece.Gerek görüntü ile gerek yapılışı ile tamamen bir krep aslında ama tek fark içindeki malzemeler.Sahurda,kahvaltıda beş çaylarının yanında pratik ve bi o kadar da çabuk yapılabilen lezzetli bir tarif bu KAYGANA:)

Ayrıca bu tarifimi HOBİ DÜNYAM YEMEK ETKİNLİĞİNİN 5.OLAN SAHUR LEZZETLERİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİPLİĞİ YAPAN SEVGİLİ  mintininmutfagi  arkadaşıma gönderiyorum. Yemek blogumda ilk kez bir etkinliğe katılıyorum  ve arkadaşımada kolay gelsin diyerek tarifimize geçiyorum:)



İÇİNDEKİLER:

bolca maydonoz,
bir adet ince ince doğranmış soğan
tuz
bir miktar mısır unu
üç yumurta
yarım su bardağına yakın un
su

HAZIRLANIŞI:

üç yumurta kırılır ve iyice çırpılır..
yarım su bardağına yakın un ve az bir miktarda mısır unu koyularak karıştırılır....
aslı tuzlu hamsi ile yapılır ve onun suyundan koyarlar...eğer varsa o sudan koyun...
Şayet yoksa miktarı çok cıvık olmamak şartıyla suyu ilave edilir...bolca maydonoz,bir adet ince ince doğranmış soğan ve tuz ilave edilerek karıştırılır...
diğer tarafta tavaya yağ koyular hafif kızdırılır...
azar azar yapılan iç koyulur ve arkalı önlü krep şeklinde kızartılır...

afiyet olsun....

16 Ağustos 2010 Pazartesi

PATATES PÜRELİ KÖFTE


Merhabalar bu sıcaklarda yemek yapmak heleki ağır yemekler yapmak hiç içimden gelmiyor gerçi yapılan yemekler hiç yenmiyor gibi bişey bizim evde bu günlerde.Çorba içildi mi zaten su ile şişen midelere ikinci yemeğe geçmeye fırsat kalmıyor zaten, hele pilav makarnaya asla sıra gelmiyor.Benim içinde en önemlisi su .Suyu zaten çok içerim birde oruçlu olunca bu uzun günlerede iftarda içtiğim suyun haddi hesabı yok,mesela en az dört bardak bir kerede açılışta içiyorum bu altı bardağada çıkabiliyor,masadan kalktığımda 12 bardak olmuş oluyor birde soğuk içecekler yemek yemeye sıra gelmeden midem şişmiş oluyor zaten. Gerçi bu şekilde belki kilo veririm nede iyi olur:)

Geçelim tarifimize güzel ve lezzetli bir köfte denemenizde fayda var benden söylemesi...



İÇİNDEKİLER:


Kıyma
baharat
patates
süt
karabiber
kaşar peyniri
salça
tereyağ

HAZIRLANIŞI:

istenilen şekilde köfte hamuru yoğrulur
ayrı bir yerde patatesler haşlanır
karabiber,süt ve terayağı
ilve edilerek püre hazırlanır
borcama köfte hamuru serilir
üzerine hazırlanan püre konulur
ve ayrı bir yerde hazırlanan salçalı sos üzerien dökülür ve fırına verilir
pişmesine yakın üzeri kaşar dilimleri ile kapatılır ve pişirmeye devam edilir....






afiyet olsun...

14 Ağustos 2010 Cumartesi

RULO TATLISI


Yine bir şerbetli tatlı tarifim var nede olsa ramazandayız ve hafif ve değişik tatlılara ihtiyaç olur düşüncesindeyim.Bu tatlı hem yapılışı ile basit uğraştırıcı değil hemde çok lezzetli ve yine bir o kadarda hafif bir tatlı, bu sıcak yaz akşamlarında soğutulmuşu harika oluyor...
Evlendiğim zamnlarda yani on sekiz yıl önce yaptığı m ilk şerbetli tatlılardandır,o yıllarda şimdi ki gibi çok çeşit yoktu  ve çok beğenirlerdi misafirlerim...


MALZEMELER

1 yumurta
1 paket erimiş margarin
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt
Kabartma tozu
Aldığı kadar un
ceviz içi

 ŞERBETİ İÇİN

5 su bardağı şeker
4,5 su bardağı su




HAZIRLANIŞI:

Malzemeler kulak memesi yumuşaklığında

hamur haline getirilir.Masanın üzerinde merdaneyle açılır.Fındık veya
ceviz içi dökülüp rulo şeklinde sarılır.Bir parmak genişliğinde kesilip
fırın tepsisine dizilip üzerleri kızarana dek pişirlir.Fırından çıkar
çıkmaz soğutulmuş şerbet dökülür.soğuyunca afiyetlen yenir:)

11 Ağustos 2010 Çarşamba

Gül Tatlısı



Ramazan da geldi hoşgeldi herkese hayırlara vesile olur inş.Bu sıcaklarda Rabbim dışarda güneş altında çalışıpta oruç tutanlara yardım etsin,evde olupta nasıl tutacaz demeden bizimde oruçlarımızı kolay kılsın inş.

Gelelim günün anlamına uygun şerbetli bir tarifimiz var sırada gerek tadı ile gerek görüntüsü ile gerçekten çok güzel bir tatlı şerbetli olupda sakın ağır sanmayın bir o kadar hafif bir tatlı...Afiyetolsun...







İÇİNDEKİLER:


1 Su bardağı sıvıyağ

yarım su bardağı yoğurt
1 su bardağı irmik
1 yumurta
yarım paket oda sıcaklığında margarin
1 paket vanilya
yarım paket kabartmatozu
1 çorba kaşığı sirke
1 tutam tuz
aldığı kadar un
1 su bardağı kadar ceviz yada fındık


ŞERBETİ:


5 Su bardağı su
4.5 Su bardağı şeker
çeyrek limonun suyu






HAZIRLANIŞI:

1. Önce şerbetinin malzemelerini bir tencereye koyun ve kaynatın.
2. Hamurun un , kabartmatozu ve vanilya hariç tüm malzemelerini karıştırın.
3. kabartmatozu , vanilyayı ve aldığı kadar unu ilave edin.Kulak memesi yumusaklığında bir hamur elde edilir.
4. Hamur ikiye kesilir. Bir parçası merdane ile 3-4 mm kalınlığında açılır.
5. Çay bardağı ile kesilir.
6. 6 adet yuvarlak yarılırı üst üste gelecek şekilde yanyana dizilir.
7. rulo şeklinde sarılır.
8. ikiye kesilir.
9. tepsiye dizilir.
10. ortalarına cevizyada fındık yerleştirebilirsiniz.
11. orta hararetli fırında üzerleri kızarana (20-25 dakika) kadar fırınlanır.
12. şerbetini üzerine dökün. Tatlıların şerbeti iyi çekmesi için alt üst cevirerek şerbeti iyice çekmesi sağlanır.

9 Ağustos 2010 Pazartesi

PATATES RÜYASI



Eveett yine arşimde olan bir tarif ile sizlere merhaba diyorum bu kez de ,bildiğiniz patates salatası gibi fakat içine konan kornişon turşu ile tadı değişiyor ve gerçekten çok lezzetli bir salata oluyor.Aslında ortasında yoğurt olmalı ve üzerinede kırmızı biberle birlikte yakılmış sıvı yağ ,fakat ben öyle denedim hoşuma gitmedi yoğurdun suyu akıyor belki masaya gelmeden hemen önce dökülürüse sorun olmaz ama ben servisten bayağı önce dökmüştüm yoğurudu ve çok sulanmıştı sonrasında da sürekli yoğurtsız yaptım ama şiddetle tavsiye ederim hem lezzet hem sunum güzel oluyor çünkü...İsminide ben uydurdum uyduruk bir isim yani:)


İÇİNDEKİLER:


Patates,
kıvırcık,
maydanoz,
taze soğan,
havuç,
kornişon salatalık turşusu,
limon,
karabiber,
sıvıyağ
tuz


HAZIRLANIŞI:

Patatesler haşlanır,rendelenir içine limon tuz karabiber ve sıvı yağ eklenerek karıştırılır ayrı bir yerde kıvırcık,taze soğan ve maydanoz ince ince kıyın ve içine havuç rendesi eklenir daha sonra kornişon salatalık turşusu dilimlenir ve sıvı yağ ile karıştırılır kalıbımızın içine streç kağıdı serilerek ilk sıraya patatesli karışımdan üzerine yeşillik karışımı ve bir kez daha patates karışımı yine yeşillik ve patates eklenerek iyice bastırılır ve kalıptan çıkarılıp servis tabağına alınıp istenilen şekilde süslenir...AFİYET OLSUN...

6 Ağustos 2010 Cuma

Muhallebili Kadayıf


      Memleket yanıyor cayır cayır tabikide burasıda öyle bu sıcaklarda hiç evden çıkasım gelmezken çocuklar çok istedği için Bursa'ya gittik geldik .Aman yarabbim ne sıcaktır öyle aklı olan evden dışarı çıkmasın ben çıktım akılsızlık ettim benden söylemesi:)
      Bu sıcakta haliyle öyle tefarratlı yemekler yapmıyorum açıkçası pasta börek işini zaten rafa kaldırdım nerde hafifler var onları tercih ediyorum...
      Muhallebili kadayıfıda uzun zamn önce sevgili arkadaşım Melek'ğin blogunda görüp yaptığımdan itibaren vazgeçilmezlerim arasında yer aldı hem hafif hemde kolay bir tatlı geçelim tarifine şimdiden afiyet olsun...

İÇİNDEKİLER:



1 litre süt.
2 çorba kaşığı mısır nişastası.
3 çorba kaşığı un.
1 su bardağı şeker.
300 gr çiğ kadayıf.
2 yemek kaşığı tereyağı.
1 su bardağı şeker.
1 çay bardağı ceviz.


HAZIRLANIŞI:



Teryağı tavada eritilir..
Kadayf içine alınır.
Toz şeker ilave edilir ve kadayıf kızarana kadar 30-40 dakika karıştırılır.
Kızardıktan sonra ezilmiş ceviz ilave edilir.


MUHALLEBİSİ:


Bütün malzeme pişirilir ocaktan alınır.
İçine 1 paket(200gr) taze krema ilave edilir ve mikserle çırpılır ve soğumaya bırakılır
Kadayıfın yarısı borcam tepsiye dökülür ve düzeltilir.
Soğuyan krema kadayıfın üzerine dökülür.
Kalan kadayıf en üste dökülür ve elle bastırılır
Tatlımız hazııııır buyurun afiyet şeker olsun.


Not: Bu tatlı ikram edileceği gün yapılırsa daha güzel oluyor, 1 gün önceden yapınca kadayıflar kıtırlığını kaybediyor



3 Ağustos 2010 Salı

Közlenmiş Kirmizi Biber Sarmasi

Merhaba yeniden bu yemek blogu çok hoşuma gitti yahu yaptıklarımı yayınlamak beğenilmek ki henüz yolun başındayım henüzz öylee çokk büyük izleyici kitlem yok ama olsun ne çıkar ben güncelliyimde oda olur elbet hehehe inşş diyelim.
Bu çok güzel salatayı veya aparatif veya meze çeşidi artık siz ne derseniz deyin harika bir lezzet bence hem görüntüsü hem tadı ile süper gerçi bu görüntü o kadar güzel değil ama yine arşivimdeki bir foto olduğu için böyle, birde üzerine yoğurdu döktükten sonraki halinin fotoğrafını çekmeyi unutmuştum.Bu farklı lezzetle tanışmammı sağlayan sevgili arkadaşım ferkay.Kendisine çok teşekkür ederim biz çok severek yiyoruz hele ki misafirlerim çok beğeniyorlar hee tabi üşenmyeip yaptığım zamanlarda, biraz zahmetli gibi:)
Şu dönem tam yapılabileceklerden bir tarif malum sebzenin bol zamanı birde tavsiye size ben biberleri közledikten sonra buzdolabı poşetine koyup derin dondurucaya atıyorum,ayrı bir poşetede iç malzemesini karıştırıp yine doğru dolaba kışında tazecik gibi oluyor neyse geçelim tarifimize afiyet olsun ...

İÇİNDEKİLER:


2 bostan patlıcan
2 domates
8-10 adet kırmızı biber
1 soğan
5-6 diş sarımsak
kırmızı biber tuz z.yağ


HAZIRLANIŞI:



Kırmızı biberleri ve patlıcanları fırında veya tavada közleyin.
Közlenen patlıcanların kabuklarını soyun ve küçük küçük doğrayın.
Soğanı ince ince doğrayın. Domatesleri de küçük küçük doğrayın. Tavaya
biraz zeytinyağı koyun ve soğanları pembeleşene kadar pişirin. Soğanlar
pişince domatesleri ekleyin ve 4-5 dakika daha pişirin. Tuzu,
kırmızıbiberi ve dövülüş sarımsakları da ekleyin. Son olarak
patlıcanları koyun, 1-2 dakika daha pişirin ve ocaktan alın.
Közlediğiniz kırmızı biberlerin kabuklarını soyun, baş kısmını keserek
içini temizleyin. Biberleri açın, hazırladığınız harcı içine koyun ve
sarın. Sarmaları ister kürdanla birleştirebilirsiniz, ister taze soğan
yapraklarını hafif haşladıktan sonra biberleri bağlayabilirsiniz.
Hazırladınız biberleri servis tabağına alın ve üzerine sarımsaklı yoğurdu gezdirin.Afiyet olsun....

2 Ağustos 2010 Pazartesi

Yalanci Profiterol



Evettt gelellim ikinci tarifimize yaz günlerinde tamda bu sıcaklarda soğuk ve sütlü tatlılar tercih edilir dimi,yani en azından bizim evde bu tarz tatlılar tercih ediliyor.Bu tatlıyı ilk kez halamda yemiştim çok becerikli bir halam vardır benim, ona mı çekmişim ne:P
Çikolata sosunu da evde yapıyormuş o günden sonra bende hazır kullanmamaya çalışıyorum elimden geldiğince evde kendim yapıyorum...
İşte tarifimiz karşınızda sayın okuyucum hadi bakalım afiyet olsun:)

 
 
 
 
İÇİNDEKİLER


Bir paket tuzssuz etimek


MUHALLEBİSİ İÇİN


Bir su bardağı şeker
Bir su bardağı un
Bir kilo (beş bardak) süt
Bir poşet krem şanti

ÇİKOLATA SOSU

2 su bardağı su
1,5 çay bardağı şeker
2 yemek kaşığı kakao
1,5 yemek kaşığı nişasta
Bir kaç parça çikolata
Yarım yemek kaşığı tereyağ

HAZIRLANIŞI:



Önce muhallebi pişirilir,ılınınca içine toz halinde krem şanti dökülür ve yaklaşık 15 dk çırpılır
Ayrı bir yerde ufak parçalara ayrılan etimekler muhallebinin içine dökülür
bir borcama serilir üzerini düzeltmeden döküldüğü gibi kalır
ayrı bir yerde pişirilen çikolata sosu karışımın üzerine kaşıkla dökülür