8 Aralık 2013 Pazar

SEBZELİ HAMSİ BUĞULAMA



Merhaba arkadaşlar,bu gün sevgili arkadaşım Zerrin'in  www.misssgibi.com/yemek-firtinasi/ başlattığı  #yemekfırtınası bir etkinliğin yada oyunun ilk günü dolayısı ile sizlerle birlikteyim :) Eski blogger olan arkadaşlar bilirler mimler vardı belirlenen bir konu çerçevesinde arkadaşlarımızı mimler o konu hakkında detaylı yazardık sonra bizde başka arkadaşımız mimler oda yazardı zincir böylece sürüp giderdi güzel eğelenceli ve aynı zamanda birbirimizi tanımamıza vesile oluyordu..Sosyal medya çıkınca blogların eski günleri maalesef ki geride kaldı Zerrin'inin başlattığı bu oyunla birazda olsa hareket gelecek kaanatindeyim çokk teşekkürler Zerrin...
30 gün boyunca ödevlerimiz var ve bende elimden geldiğince katılmaya çalışacağım,sadece blogger olmak gerekmiyor isteyen herkes oyuna dahil olabilir ayrıntılar için buraya www.misssgibi.com/yemek-firtinasi/ lütfen...

Bu günün konusu ; Yaptığımız ilk yemeğimiz , mutfağa çok erken yaşlarda girdim o zamanlardan belliymiş mutfağı çok seveceğim.

15 yaşlarında mutfağa girdim yaş 41 olunca hatırlamam çok zor ve kaç gündür düşünüyorum hatırlayamadım maalesef,ama hamsiyi ilk pişirdiğim gün aklımda o yüzden bunu paylaşıyorum :)
Ben asla hamsi temizleyemem o yıllarda da öyleydi şimdi de bu böyle değişen bir şey yok.Şimdilerde yine alırken hamsiyi temizletme şansımız var o yıllarda yoktu maalesef.Annem hamsileri temizledi bende buğulamasını yapıcam ilk kez balığa dokunuyorum ama nasıl ürküyorum nasıl fena oluyorum anlatması imkansız yaş da 15 hani :) Benim derdim hamsilerin kafasını koparamamak o gözleri ile sanki bana bakıyorlar koparma kafamı diye yalvarıyorlar canlıymış gibi bir hisse kapılıyorum yapamıyorum bir türlü şimdi de aynı durumdayım :)

Hamsileri yıkıyorum annem kafalarını kopardı iki hamsi kalmış annemi çağırdım gel kopar başlarını dedim annem olmaz sen yapacaksın diyor ben nasıl yapayım nafile, hiç unutmam annem iki saat başımda bekledi bunları koparacaksın da koparacaksın ama ben yapamadım tabi bu iki saat boyuncada nasıl ağladım görmelisiniz :)
 Kafasını koparmak dışında kılçıkları temizlerim yıkarım pişiririm ama kafa koparma kısmını halen yapamam...
Benim hamsi ile olan hikayem bu o yıllarda tencerede yapardık buğulamayı ama şimdilerde fırında tepside yapıyorum geçelim mi artık tarifimize :)


MALZEMELER:
1 kg Hamsi
3 patates
2 soğan
2 havuç
yarım demet maydanoz
2 limon
2 yemek kaşığı zeytin yağ

HAZIRLANIŞI:

Hamsiler ayıklanır kılçıkları temizlenir ve güzelce yıkanır ve tuzlanır.Tepsimize yağımızı döküyoruz ve patateslerimizi kalın bir şekilde dilimleyip tepsimize diziyoruz. 
Üzerine hamsilerimizi diziyoruz,daha sonra kabuklarını soyduğumuz yuvarlak şekilde doğradığımız havuçları ilave ediyoruz.Söğüş şeklinde doğradığımız soğanlarımızı,kabukları ile birlikte yuvarlak şekilde dilimlediğimiz limonlarımızı diziyoruz.
En son üzerine ince ince doğradığmız maydonuzumuzu da ilave edip üzerini yağlı kağıt ile kapatıp pişirmeye bırakıyoruz.son on dk yağlı kağıdı çıkarıp o şekilde pişiriyoruz..Afiyet olsun efem :)

21 yorum:

  1. sen ağlamışsın ama ben okurken güldüm inanki:)) ben de kafasını koparamam ama yıkar pişiririm.
    ellerine emeklerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende şimidlerde gülüyorum ki canım o zamanlar çocuk aklı işte ne diye ağlarsam :)
      anaa benim gibisi de varmışş çok mu sevindim ne :))

      teşekkür ettim ki

      Sil
  2. Mukocugum bende kaç günden beri düşünüyorum.En sonunda hatırladım bende birazdan yapayım bari ödevimi.Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oo merak ettim bende şimdi ozaycım yapta okuyalım bizde :)

      Sil
  3. Ben neredeyse hamsiyle doğduğum için balık yada hamsi temizlemek zor gelmiyor bana , hiç senin düşüncende hiç düşünmemiştim keserken :)) Ama baya kötü olmuş annenin zorlaması belkide öyle olmasaydı bugün kesiyor olurdun kimbilir :))

    Hamsi yada balığın hertürlüsünü sevdiğim için görünce gözlerim parlıyor ..Nefismi nefis görünüyor ellerine sağlık, afiyetle yiyin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belkide haklısın ayşegül bende severim balığı ama kafa koparma kısmında durakalıyorum işte :)

      çokk teşekkür ettim ki:)

      Sil
  4. tarifi yutkuna yutkuna okudum)) Ellerinize sağlık.
    Sevgimle

    YanıtlaSil
  5. ben hala balıgı temizleyemem.Hep temizletip alırım :).bu arada balık nefis görünüyor eline saglık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Canımsın Mukom. ilk balığa dokunma oyy bak bende hatırladım şimdi. Biraz iç kaldırıcı bir surum. Ama şimdi haşır neşiriz maşallah :)))) Ellerine sağlık mukom. SImmsıkı kucaklarım. Eski günlere gitmek hepimize iyi geldi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdi bi kaçan kurtuluyor zerrinim de kafa koparmada halen aynıyım ben :))

      bend eseni kucaklıyorum canım hemde nasıl iyi geldi :)

      Sil
  7. http://adimadimmutfak.blogspot.com/
    ellerinize sağlık...
    benimde annem dokunamazdı balığa ya babam ayıklardı ya da iş bana düşerdi allahtan şimdi ayıklatıp alma imkanı var yoksa hep bizde yenirdi balık :) size de afiyet olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler
      evet ya çok şükür şimdi temizletebiliyoruz :)

      Sil
  8. Mukocummm offf ne güzelll bir görüntü bu böyleee ellerine sağlık ve yeniden merhaba hepimize...

    Sevgiler
    Evren

    YanıtlaSil
  9. Nasıl Güzel olur hamsili buğulama hele ki sebzeli ne keyiflidir yemesi , ellerine sağlık güzel ziyaretin için teşekkür ederim, bundan sonra sık sık görüşeceğiz :) sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evett çok güzel olur gerçekten de buğulama severler için sebzelisi ayrı bir güzel olur :)
      çok teşekkürler evet evett görüşeceğiz:)

      Sil
  10. ellerine sağlık canım. İyikide hamsi yapmışsın. Etkinliğe katılım çok güzel..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler nursevincim sağolasın,bncede güzel oldu bu etkinlik :)

      Sil
  11. Muhteşem gözüküyor elıne emegıne saglık..Benım kızım da benı temızlerken gorunce dehsete dusmustu durumunu anlayabılıyorum :))) ama ben bu balığa bayılıyorum ama bızımı evde yıyen yok isyannnnn

    YanıtlaSil