11 Haziran 2014 Çarşamba

DONDURMALI İRMİK TATLISI



Merhaba arkadaşlar,çok ama çok yoğun bir buçuk ay geçirdim ve blogumu ve face sayfamı ihmal ettim yorgunluktan açıkçası ilgilenemedim inşallah bundan sonra daha sık bir arada olabiliriz.

İşim dolayısı ile ilk önce kendi sergilerimiz sonrada başka ilçelerde yapılan sergilere kursiyerleri götürmek,aynı zamanda piknikler derken üzerine birde annemin bel fıtığı patlaması sonucu ameliyat olması ve ardından 20 gün sonra kız kardeşimin ameliyatı derken iş çıkışı soluğu annemde almak falan derken gerçekten yorucuydu ama çok şükür ki iyiler sağlıkları yerine geliyor, varsın olsun böyle yorgunluklar rabbim dermansız dert hastalık vermesin yoksa bunlar hep gelip geçici...

Bu sıcak günlerde dondurmalı irmik tatlısı da ne güzel gider diyerek yarının da Beraat kandili olması sebebiyle bu tarifimi sizlerle buluşturmak istedim...Tüm İslam aleminin kandili mübarek olsun,rabbim bu geceyi layıkıyla yaşayanlardan eylesin inşallah...





MALZEMELER

1 su bardağı irmik
1 çay bardağı un
1.5 su bardağı şeker
1.5 su bardağı su
1.5 su bardağı süt
125 gr. tereyağı veya 






HAZIRLANIŞI

Şeker ve suyu tencereye alıp kaynamaya bırakıyoruz.
Tereyağını eritiyoruz.İrmik ve unu katıp rengi koyulaşana dek karıştırarak kavuruyoruz.
Kaynayan şerbete sütü ekleyip karıştırıyoruz ve irmiğe ilave ediyoruz. 
Tahta kaşıkla 5 dakika kadar karıştırarak pişiriyoruz.
Biraz ılınınca kalıplara biraz alıp koyuyoruz ve üzerine dondurma ekliyoruz tekrar üzerine irmik helvamız dan koyup buzdolabına koyuyoruz.Afiyet olsun :)


2 yorum:

  1. Görünüm ve tarif nefis. Bir serbest günümde denemek üzere not alınmıştır. Ellerinize sağlık. Bu arada müsadenizle izleyiciniz oldum.

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı kandiller . İrmik helvası çok güzel bir tarif olmuş. Ellerine sağlık. Ben dondurmalı birkaç kez denedim fakat fotoğraf çekene kadar zaman aşımına uğradı ve dondurma eridi:( yayınlayamadım. Tebrikler.

    YanıtlaSil