2 Ocak 2014 Perşembe

BAŞAMEL SOSLU MANTARLI PATATES OTURTMA




Merhaba arkadaşlarım takipçilerim blogcanlarım :) Görüşemez olduk yahu bir haftadır post hazırlayamadım yazamadım ama zannettmeyin ki boş durdum hem işte hem evde çalıştım durdum mutfakta da çalıştım tabi ki orası hele hiç boş bırakmaya gelmiyor :)

Biliyorsunuzdur artık sevgili Zerrin bir etkinlik başlatmıştı her gün ayrı bir tarfi ayrı bir konudan post hazırlıyorduk ama maalesef ben bir hafta ara vermek durumunda kaldım son haftaya yetiştim en azından :) etkinliğin detayları için buyrun lütfen http://www.misssgibi.com/yemek-firtinasi/

Bu günün konusu ise en lezzettli en kalorili dediğimiz lezzetin tarifini vermek,bence bu yemek çokk lezzettli fakat en lezzettlisi mi orası tabiki tartışılır en kalorili olmadığı kesin ama yeterince kalorili :) 



Sizlerden ayrıken neler mi yaptım işte bu şapkayı ördüm mesela bidenecik güzeller güzeli yeğenime,Elif Serra'ma nede çok yakıştı.




Sonra diğer bir yeğenim olan Zeynep Yaren'imede bu elbiseyi diktim...





Yine Elif Serra'ma bu jileyi diktim...





Sonra her ikisine birden aynı elbiseden diktim ,aslında renkleri tamamen aynı fakat fotoğraf farkından dolayı öyle görünüyor...


Bu kadar reklamdan sonra tarifimi versem iyi olacak galiba :)


MALZEMELER:

•6-7 adet orta boy patates
•400 gr. kıyma
•3 adet iri soğan
•400 gr. mantar
•1 yemek kaşığı salça
•Yarım çay bardağı zeytinyağı
•1 tatlı kaşığı tuz
•Karabiber,
•Yarım demet maydanoz

Beşamel sos için

•2 su bardağı süt
•1 yemek kaşığı tereyağı
•1.5 yemek kaşığı un
•Biraz karabiber ve tuz

Üzeri için: Kaşar peyniri

HAZIRLANIŞI:

•Soğanları yemeklik doğrayın
•Zeytinyağında hafif sararana kadar çevirin
•Kıymayı ekleyip, rengi dönene kadar pişirin
•Salçayı koyup karıştırın.
•Mantarları iri iri doğrayıp ekleyin
•Mantarlar suyunu salıp çekene kadar pişirin.
•Üzerine maydanoz, tuz ve karabiberi ekleyip karıştırın. Altını kapatın.
•Patatesleri soyup çok kalın olmayacak şekilde dilimleyin.
•Dibi yağlanmış bir fırın tepsisine, bir sıra patates, bir sıra mantarlı içten döşeyin. Üzerine 1 çay bardağı kadar su gezdirin.
•Üzerine bir folyo kapatıp 200 derecelik fırında 30 dakika kadar pişirin.(Patates dilimleri çok kalınsa 40 dk. pişirin)
•Beşamel sosu için: Tereyağını eritin, içine unu ekleyip hafif kavurun(rengi dönmesin)
•Üzerine süt ve tuzunu atıp hızlıca karıştırarak 2 dakika kadar pişirin.
•Beşamel sosu yemeğin üzerini kapatacak şekilde döşeyin.
•15 dakika kadar fırınlayıp, üzerine kaşar peynirini serpin.
•Yeniden fırına verip, kaşar peyniri hafif kızarana kadar pişirin.
•Pilav ve ayran eşliğinde servis edin.

NOT: Beşamel sosu patatesler 30 dakika piştikten sonra fırına sürüyoruz. Beşemal sosu hemen dökersek, patates pişmeyebilir.


BU TARİFİ VE DAHA ÇOKK AMA ÇOK GÜZEL TARİFLERİN YER ALDIĞI http://cahidejibek.com/ ARKADAŞIMDAN ALDIM...

1 yorum:

  1. Yeğeniniz çok tatlı onun için yaptıklarınızda.. benimkiler büyüdü bir tane var o da erkek... süslenmiyor :) Ellerinize sağlık oturtma çok nefis görünüyor..

    YanıtlaSil