4 Ocak 2014 Cumartesi

KARNI BAHAR YEMEĞİ



Merhaba bu gün sizlere kış aylarının vazgeçilmezi karnı bahar yemeği tarifim var,yapılışını birde benden dinleyin ha ne dersiniz canım okuyucularım :)
Gerçi herkes çok sevmez karnı bahar yemeğini çok çeşitlisi yapılır beşamel soslusu,benim gibi tencerede olanı, kıymalısı ,sebzelisi,salatası...
İlerleyen günlerde mevsimi geçmeden kıymalı beşamel soslusunun da tarfini ekleyeceğim,fırında yapıyorum karnı baharı hiç haşlamadan çok lezzetli oluyor bekleyiniz efem :)
Hele birde kababı varki dillere destannn görmediyseniz mutlaka bakın tarifime yapın derim karnı bahar sevmeyenlerin mutlaka ama mutlaka yiyeceği bir börek tadında kebap :) İşte burada buyrun karnibaharli-tavuklu-kebap-borek  

Etkinliğimizde bu günün konusu ise: 28. gün : Kış sebzelerinden zeytinyağlı.. Bakalım kalsik zeytinyağlı tariflerinden mi gideceksiniz, enteresan bir lezzet mi çıkaracaksınız?

Ben normalde karnı baharı hiç haşlamam direk tencereye atarım fırında yapacaksam da haşlamadan yaparım hiç de öyle sanıldığı gibi koku falan olmuyor ve yıllardır kendimi bildim bileli böyle yaparım ve kesinlikle tavsiye ederim.

Bir gün karnı baharın suyunu çok döktüm baktım çok sulu olacak ne yapmalıyım diye düşünürken içine patates ekleyebileceğim aklıma geldi ,denemekten zarar gelmezdi öyle suyun içinde yüzen karnı bahar yemeği olacağına patatesle uyumlu olabilir diye düşündüm ve iyi ki de eklemişim içine patatesleri ,o gün bu gündür zeytinyağlıda yapsam kıymalı da yapsam tencerede yaptığım karnı bahar yemeğinin içine patates eklerim...






MALZEMELER:

1 küçük karnı bahar
2 patates
1 soğan
2 havuç
2 yeşil biber (evde varsa bir kırmızı biber de eklerim)
Bir kaç dal maydanoz
Yarım çay kaşığı karabiber
Zeytin yağı
1 yemek kaşığı domates salçası

HAZIRLANIŞI:

Karnı baharlar çiçek çiçek ayrılır temizlenir ve güzelce yıkanır.Ayrı bir yerde soğan ve biberler incecik doğranır.Zeytin yağında soğanlar pembeleşene dek kavrulur.Üzerine salçası ilave edilip kavrulmaya devam edilir.
Karnı baharlar ve yine küp küp doğradığımız patatesler ve yuvarlak şekilde doğradığımız havuçları tenceremize alıp üzerine kaynamış olan sıcak suyumuz dökeriz.Suyumuz karnı baharların üzerini bir taşım geçecek şekilde olmalıdır. Patatesler ile karnı baharlar pişene dek kaynatırız.Ocağın altını kapadıktan sonra ince ince doğradığımız maydanozumuzuve karabiberimizi ekleriz afiyetle yeriz :)


Dip not 1:Benim eşim karabiberi ve maydanozu yemediği için ben tabağıma alırım ama maydanoz ve karabiber karnı bahara çok yakışır.

Dip not 2: Bu yemeği kıymalı yapınca da soğanların kavrulma aşamasında kıymasını ilave ederim ...


4 yorum:

  1. Eline sağlık canım. Karnıbaharı çok severim. Çok lezzetli gözüküyor. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  2. Karnıbahar sadece mücver olarak seviliyor bizde desem nimete hürmetsizlik mi olur bilmem ama karnıbaharlı tavuklu kebap pişirilsin belki değişir fikirler.Bu seferlik hemen yorumladım hocam ihmal etmedim şükür.Ellerinize sağlık olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle şiddetle tavsiye edilir cumcumcumm benim :)
      eferimm kuzuma benim eferimm hep böle ol :D

      Sil