27 Haziran 2015 Cumartesi

PATATESLİ TAVA BÖREĞİ



Merhabalarrrrrr nasılsınız görüşmeyeli gerçi kendim konuşup kendim dinliyor gibi görünsem de yorumların olmayışından, fakat bloguma giriş çıkışların fazlaca olduğunu bildiğimden ben kendimce konuşmaya devam ediyorum işte :)

Ne diyorum ben yahu saçmaladım galiba yine amann olsun arada da saçmalamak lazım dimi ama sevgili takipçilerim :)

Bu gün ki tarifim kolay mı kolay, lezzetli mi lezzetli, pratik mi pratik, şipşak yapılıp yenilesi bir börek :)

Sahurda kahvaltının yanında harika oluyor yine yeniden benden söylemesi efem eğer yapmadıysanız hemen bu geceye yapın derim :)




MALZEMELER:

3 adet yufka
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta 
yarım çay bardağı su


İÇ MALZEMESİ İÇİN:

3 adet büyük boy haşlanmış patates 
1 adet orta boy kuru soğan
 çok az salça ve biber
tuz , kimyon, karabiber, nane, maydanoz
1 çorba kaşığı sıvı yağ

HAZIRLANIŞI:

Kuru soğanı sıvı yağda kavurup salça ve baharatlarınıda atarak karıştırıyoruz. Patatesi rendeleyerek kavurup soğumaya bırakıyoruz.
Sıvı malzemeleri, yumurtayı  karıştırarak çırpıyoruz.
Bir yufkayı tavaya alıyoruz  Yufkanın üzerine kaşık yardımı ile sosumuzdan gezdiriyoruz.tavadan sarkan yufkayı kesmiyoruz.
İç malzemizden her tarafına eşit gelecek şekilde serpiyoruz
Bir yufkayı parçalayarak tavaya yayıyoruz
Sos iç malzeme dökerek sırasıyla yufkalarımızı bitiriyoruz.
En son ilk yufkamızdan sarkan parçaları kapıyarak böreğimizi ocaga koyup kısık ateşte pişirmeye başlıyoruz
Çevirerek böreğimizi pişiriyoruz. Bir yüzü piştiğinde bir kapak yardımı ile böreğimizi çevirip diğer yüzünüde pişiriyoruz.AFİYET OLSUN :)


1 yorum: